Oprogramowanie sklepu Selly pozwala wystawiać produkty do serwisu Allegro.pl bezpośrednio z poziomu panelu administracyjnego. Udostępnione funkcje pozwalają także pobierać automatycznie zamówienia z Allegro do panelu sklepu w celu dalszej obsługi sprzedaży.
Główne zalety modułu integracji z Allegro:
- Obsługa nowych zasad opisów produktów przez wizualny nowy edytor.
- Tworzenie szablonów do nowych opisów, np. stały nagłówek i stopka.
- Masowe wystawianie wielu przedmiotów jednocześnie na aukcję (całe kategorie) - ogromna oszczędność czasu!
- Automatyczne pobieranie zamówień z Allegro do panelu sklepu.
- Automatyczne wznawianie zakończonych aukcji z uakatualnieniem cen, ilości i opisów.
- Automatyczne akutalizacje cen i ilości na aukcjach trwających.
- Automatyczne zamykanie aukcji z produktami, które wyczerpały się w sklepie.
- Obsługa wielu kont Allegro jednocześnie.
- Definiowanie różnych cenników dostaw.
- Szczegółowy dziennik zdarzeń przechowujący informacje o zmianach w aukcjach.
Uruchomienie integracji z Allegro:
1. Zaloguj się w serwisie Allegro:
a) uzupełnij w menu MOJA SPRZEDAŻ warunki gwarancji, reklamacji i zwrotów.
b) upewnij się, że jest wyłączona opcja "Dwustowniowe logowanie" w menu MOJE KONTO.
2. Na stronie https://apps.developer.allegro.pl po zalogowaniu się loginem i hasłem jak w Allegro należy kliknąć ZAREJESTRUJ NOWĄ APLIKACJĘ. W formularzu należy podać własną nazwę aplikacji i adres URI przekierowania, który odczytasz w panelu administracyjnym sklepu w menu KONFIGURACJA -> Konfiguracja Allegro w zakładce REST API. Jest to adres formatu: https://demo.selly.pl/adm/allegroCallback.php
Po zapisaniu formularza można będzie odczytać klucz WebAPI (jednocześnie to numer Client ID oraz API Key) oraz klucz Client Secret. Dane te są potrzebne do wpisania w dalszych krokach w panelu administracyjnym sklepu.
3. Klucz WebAPI należy wpisać w panelu administracyjnym w menu KONFIGURACJA -> Konfiguracja Allegro do pola "Klucz webAPI". Na powyższej stronie należy także skonfigurować podstawowe ogólne ustawienia aukcji.
4. W zakładce "Logowanie i synchronizacja" zapisujemy login i hasło do konta w allegro (dane przechowywane w postaci zaszyfrowanej na serwerze) oraz identyfikatory warunków gwarancji, reklamacji i zwrotów. W panelu Allegro należy wyłączyć dwustopniowe logowanie w menu MOJE KONTO / Bezpieczeństwo.
Sposób dodawania do ofert warunków/identyfikatorów gwarancji, reklamacji i zwrotów:
a) Zaloguj się na panel allegro.pl i w menu "MOJA SPRZEDAŻ" -> "Ustawienia sprzedaży" uzupełnij sekcje z menu: Informacje o gwarancjach, Warunki reklamacji, Warunki zwrotów.
b) Edytuj po kolei każdy z dodanych warunków (kliknij link "ZMIEŃ"), aby odczytać identyfikatory zawarte w ostatnim członie z pasku adresu. Są to adresy typu:
- Informacje o gwarancjach:
http://allegro.pl/afterSalesServiceConditions/warranty/update/XXXXXXXX-XXXX-XXXX-XXXX-XXXXXXXXXXX
- Warunki reklamacji:
http://allegro.pl/afterSalesServiceConditions/impliedWarranty/update/YYYYYYYY-YYYY-YYYY-YYYY-YYYYYYYYYY
- Warunki zwrotów:
http://allegro.pl/afterSalesServiceConditions/returnPolicy/update/ZZZZZZZZ-ZZZZ-ZZZZ-ZZZZ-ZZZZZZZZZZZZ
Podkreślone w w/w adresach ciągi znaków na końcu (tu jako przykład wpisane XXXXX-... YYYYY-... ZZZZZ-...) to identyfikatory, które należy skopiować (nie należy kopiować całych adresów URL tylko ostatnie ich człony). Skopiowane identyfikatory należy wkleić do panelu sklepu do menu: "KONFIGURACJA" -> "Konfiguracja Allegro" / zakładka: "Logowanie i synchronizacja". W sekcji "Zapisane dane logowania, gwarancje, reklamancje, zwroty" należy podczas edycji loginu allegro w formularzu uzupełnić pola odpowiednimi identyfikatorami.
5. W zakładce "REST API" należy uzupełnić formularz danymi odczytanymi w punkcie 1 ze strony https://apps.developer.allegro.pl. Po zapisaniu danych na tej samej stronie na dole w sekcji "Autoryzacja użytkowników" należy kliknąć button AUTORYZACJA.
6. Należy także skonfigurować pozostałe zakładki z menu KONFIGURACJA ALLEGRO:
- Koszty dostawy - tworzenie cenników dostaw przypinanych później do produktów
- Mapowanie form dostawy - wybrane formy dostaw w allegro zostaną w pobranych zamówieniach przypisane do wskazanych form dostaw sklepu
- Przyporządkowania kategorii - należy zmapować kategorie sklepu do najgłębszego poziomu kategorii w Allegro
- Formularze kategorii - zdefiniowanie wspólnych cech produktów dla masowego wystawiania aukcji.
7. Wystawianie aukcji odbywa się na kilka sposobów:
- w edycji produktu z zakładki "AUKCJE" klikając w button "Wystaw na Allegro"
- z list produktów klikając na link "Wystaw na Allegro"
- masowo z menu SPRZEDAŻ -> Aukcje w serwisie Allegro -> zakładka: "Masowe wystawianie aukcji"
- ponowne wystawienia można też realizować z poziomu menu SPRZEDAŻ -> Aukcje w serwisie Allegro linkami "Wystaw podobną aukcję" czy "Kolejna aukcja tego przedmiotu".
Przy pierwszym wystawieniu produktów należy zalogować się do serwisu Allegro. Po sprawdzeniu wszystkich danych w formularzu szczególnie wymaganych danych oznaczonych czerwoną gwiazdką, klikamy przycisk "ZAPISZ", aby wystawić aukcję.
8. Pobieranie zamówień z Allegro realizujemy na dwa sposoby:
- automatycznie (zalecane): po włączeniu automatycznych synchronizacji w menu KONFIGURACJA > Konfiguracja Allegro -> Logowanie i synchronizacja przez ustawienia checkboxów w sekcji "Parametry synchronizacji". System samodzielnie będzie pobieral zamówienia i synchronizował wybrane opcje.
- ręcznie poprzez menu Sprzedaż -> Aukcje w serwisie Allegro przyciskiem "Synchronizuj Aukcje" (przycisk pojawi się jeśli będą wyłączone automatyczne synchronizacje). Aukcje z ofertami kupna zostaną pobrane do panelu sklepu jako nowe zamówienia (ważne: produkty w sklepie muszą być dostępne i wyświetlane).
9. Szablon aukcji w nowych zasad opisu produktów można edytować:
- każdorazowo podczas wystawiania pojedynczej aukcji w sekcji "Nowy opis oferty" przez dostępny czytelny edytor z możliwymi elementami do wstawienia
- w edycji produktów w zakładce "AUKCJE" - definiowany jest stały opis przez dostępny edytor
- w menu KONFIGURACJA > Konfiguracja Allegro -> SZABLONY AUKCJI - definiowanie szablonów ogólnych otaczających właściwy opis aukcji, np. graficzny/tekstowy nagłowek i stopka. Można tworzyć dowolną ilość szablonów.
10. Ponowne wystawienie zakończonych aukcji można masowo wywołać na liście aukcji zakończonych (ustawiony filtr Status aukcji: aukcje zakończone). Aukcje mogą także samodzielnie się wznawiać jeśli zostanie zaznaczona opcja: Wystaw ponownie po zakończeniu aukcji.
Integracja sklepu z Allegro - główne funkcje:
- Wystawianie przedmiotów na aukcję:
- definiowanie aukcji po kliknięciu na link z poziomu listy produktów
- możliwość zmiany danych produktu pobranych z bazy sklepu
- wybór zdjęć produktu dla aukcji
- formularze dodatkowych opcji specyficznych dla kategorii Allegro
- definiowanie cen na aukcjach z podpowiedzią ceny w sklepie
- możliwość zdefiniowania dodatkowego lub osobnego opisu produktu tylko dla aukcji
- pobieranie ilości sztuk produktów dostępnych na magazynie (jeśli zdefiniowano)
- automatyczne wypełnianie ustawień zdefiniowanych w konfiguracji ogólnej
- masowe ponowne wystawianie aukcji zakończonych z opcjami aktualizacji cen oraz usuwania z bazy archiwalnych aukcji, na
podstawie których wystawiono nową aukcję
- Pobieranie zamówień do sklepu z aukcji:
- tworzenie nowych zamówień z trwających aukcji ze złożoną ofertą przez KUP TERAZ
- tworzenie nowych zamówień z zakończonych licytacji lub z aukcji KUP TERAZ
- zapis w zamówieniu szczegółów zakupu w Allegro
- tworzenie nowego konta Klienta, jeśli adres e-mail nie został rozpoznany w bazie sklepu
- przypisywanie zamówień do istniejących Klientów
- szybki dostęp do pobierania zamówień z aukcji jednym kliknięciem
- Lista wystawionych aukcji:
- wyświetlanie listy przedmiotów wystawionych na aukcję
- synchronizacja listy przedmiotów z aukcjami Allegro
- szczegółowy podgląd danych w aukcji
- wznawianie zakończonych aukcji
- wystawianie podobnych aukcji
- Moduł konfiguracji ogólnej:
- domyślny czas trwania aukcji i ilości sztuk (jeśli nie zdefiniowano przy produkcie)
- ustawienia lokalizacji sprzedającego
- ustawienia płatnych opcji dodatkowych aukcji
- definicje parametrów transportu
- definicje form płatności, numerów rachunków bankowych
- definicja cennika transportu
- Mapowanie kategorii Allegro do kategorii sklepu:
- wybór podkategorii Allegro i przypisanie jej do kategorii sklepu
- opcjonalny wybór podkategorii Allegro dla serwisu testowego Allegro
- automatyczne uzupełnianie kategorii przy wystawianiu produktów na aukcje
- Pozostałe funkcje:
- zapis danych dostępowych do kont Allegro w panelu (loginy i hasła przechowywane w zaszyfrowanej formie)
- łatwe przełączanie się na zdefinowane wcześniej konta Allegro
- jednoczesne pobieranie zamówień i synchronizacje aukcji jednym kliknięciem z wielu konta Allegro
- listowanie produktów wystawionych lub nie wystawionych na aukcjach Allegro oraz listowanie produktów z zakończonych aukcji
- zapis informacji przy zamówieniach o loginie Klienta z Allegro w celu łatwego zidentyfikowania wpłaty
- wyszukiwarka Klientów rozbudowana o przeszukiwanie po loginach Allegro
- aktualizacje ceny Kup Teraz na podstawie aktualnych cen w sklepie
- aktualizacje ilości wystawionych przedmiotów na podstawie aktualnych ilości produktów w sklepie
- zamykanie aukcji z produktami niewyświetlanymi w sklepie lub ze stanem zero w magazynie, których sprzedaż jest niedozwolona
Mariusz Połowczuk
Komentarze