Rozpocznij rozmowę

Uruchomienie sklepu po zmianie oprogramowania

Często migrujemy sklepy z innych platform sklepowych. W tym artykule poruszamy sprawy co zrobić aby zmiana oprogramowania sklepu była bezstresowa.

Przed  uruchomieniem sklepu warto zadbać o następujące sprawy:

  • Poinformowuj obsługę Selly o dokładnej nazwie domeny, która ma zostać podłączona pod sklep z informacją, czy obsługa poczty email będzie na serwerach Selly, czy pozostaje na dotychczasowym posiadanym hostingu.
    W zależności od usługi poczty są dwie metody konfiguracji domeny:
    - delegacja DNS na adresy: dns1.selly.pl oraz dns2.selly.pl - konta email dostarczane przez Selly
    - zmiana rekordu A domeny na IP: 185.23.22.36 - konta email pozostają u obecnego providera poza Selly.
    Szczegółowe informacje o delegacji domen znajdują się na stronie "Podłączenie domeny sklepu".
  • Należy założyć konta mailowe na nowym serwerze przez panel https://admin.selly.pl. Dane dostępowe zostaną wysłane przez obsługę platformy.
  • Z Google Analitycs warto wyeksportować listę zaindeksowanych obecnych podstron w celu ustawienia przekierowania ze starych adresow na nowe. W Google Aanlytics jest to zakładka ZACHOWANIE -> Zawartość witryny -> Wszystkie strony. Wystarczy pierwszych kilkaset linkow, które mają najwiekszy ruch wejściowy. Linki można przekierować w module NARZĘDZIA -> Przekierowania SEO wpisując odpowiednie reguły wg podanych przykładów.
  • Na życzenie istnieje możliwość usunięcia testowych zamówień i klientów.
  • Jeśli numeracja zamówień ma się zaczyniać od innego numeru niż "1/ROK", należy w konfiguracji podstawowej ustawić początkowy numer zamówienia w polu "Kolejny numer zamówienia".
  • Po uruchomieniu nowego sklepu trzeba zgłosić nowe linki do plików XML dla porównywarek cen: aktualne linki do eksportów są dostępne w menu Konfiguracja /  Integracja - porównywarki  / Adresy stron (zakładka).


Wybierz pliki lub przeciągnij i upuść pliki
Pomocny?
Tak
Nie
  1. Mariusz Połowczuk

  2. Wysłano
  3. Zaktualizowano

Komentarze