Rozpocznij rozmowę

Lista kontrolna uruchomienia sklepu

Zapoznaj się z podstawowymi elementami, które musisz mieć skonfigurowane w sklepie, aby można było go uruchomić. 


  1. Zmień hasło do swojego panelu sklepu. Po założeniu sklepu otrzymasz na email dane dostępowe do panelu administracyjnego. W menu KONTO / Konta administratorów znajdziesz funkcję zmiany hasła.

  2. Wypełnij konfigurację podstawową: menu KONFIGURACJA / Konfiguracja podstawowa.
    Najważniejsze sekcje to:
    • Dane firmy - podaj dane rejestrowe firmy.
    • Dane kontaktowe - podaj główny email i numer telefonu.
    • Konfiguracja faktur VAT - podaj dane rejestrowe firmy.
    • Parametry e-mail (SMTP) - podłącz konto email do wysyłania wiadomości z panelu. Możesz skorzystać z usługi Pakiet poczta email 10GB.
    • Pozycjonowanie - zdefiniuj nagłówki META, aby wyszukiwarki dobrze prezentowały Twój sklep.
  3. Zdefiniuj kategorie: menu ASORTYMENT / Kategorie.

  4. Dodaj produkty: menu ASORTYMENT / Produkty.
    Możesz także zaimportować produkty z pliku CSV w menu IMPORTY / Import produktów z CSV. Zobacz instrukcję importu.

  5. Skonfiguruj formy płatności: menu KONFIGURACJA / Formy płatności.
    Zobacz preferencyjne warunki płatności Blue Media. Integracja automatyczna po wykonaniu rejestracji.

  6. Zdefiniuj formy i koszty dostaw: menu KONFIGURACJA / Formy dostaw.
    Zobacz instrukcję form dostaw.

  7. Wprowadź wymagane strony informacyjne: menu TREŚCI / Strony informacyjne. Najważniejsze podstrony to:
    • Kontakt - strona wstępnie przygotowana, większość treści zbuduje się automatycznie, możesz je zmodyfikować
    • O firmie - opisz w kilku zdaniach czym zajmuje się Twoja firma, zbuduj zaufanie u Klientów.
    • Regulamin sklepu i Polityka prywatności - zobacz oferowane pakiety prawne
    • Formy dostaw - opisz dostępne formy transportu w sklepie, możesz zaprezentować cennik.
    • Formy płatności - wymień dostępne sposoby płatności w sklepie.
    • Zwroty i reklamacje - umieść regulamin zwrotów i reklamacji, udostępnij do pobrania formularz odstąpienia od umowy, podaj adres do zwrotnych przesyłek.
  8. Spersonalizuj nagłówek i stopkę sklepu: zobacz opis edycji elementów nagłówka i stopki.

  9. Skonfiguruj statusy zamówień: menu KONFIGURACJA / Statusy zamówień.
    Włącz odpowiednie statusy zamówień wg potrzeb. Dołącz do statusu zamówienia "Złożone" wysyłanie regulaminu i formularza zwrotu.

  10. Wykonaj testowe zamówienia.
    Przejdź na swój sklep i dokonaj próbnych zamówień, aby sprawdzić poprawność konfiguracji produktów i koszyka.

  11. Podłącz domenę.
    Zgłoś podłączenie domeny docelowej i zdjęcie hasła zabezpieczającego sklep. Zobacz instrukcję podłączenia domeny.

  12. Zamów certyfikat SSL.
    Zamów certyfikat SSL aby spełniać wymogi RODO i zyskać zaufanie Klientów.

  13. Wypełnij umowę powierzenia danych
    Zaloguj się do panelu sklepu. W menu KONTO / Komunikaty pobierz umowę powierzenia danych osobowych. Prześlij skan podpisanej umowy na adres info@selly.pl

  14. Analizuj ruch w sklepie 
    Podłącz kod śledzenia użytkowników Google Analitycs.


Jeśli dokonujesz przeniesienia sklepu z innego oprogramowania/platformy zapoznaj się z tym artykułem.

Wybierz pliki lub przeciągnij i upuść pliki
Pomocny?
Tak
Nie
  1. Mariusz Połowczuk

  2. Wysłano
  3. Zaktualizowano

Komentarze